REKLAMA
Znaleziono 434 wyników
Głębokowodny terminal zbożowyinwestycja
Pokaż inwestycję
Głębokowodny terminal zbożowy
Gdańsk, Kontenerowa
OT Port Świnoujście rozbuduje terminal AGROartykuł
Pokaż artykuł
OT Port Świnoujście rozbuduje terminal AGRO
OT Port Świnoujście oraz POL INVEST PROJECTS podpisały umowę dotyczącą rozbudowy terminala AGRO o linię technologiczną wraz z dostawą urządzenia załadowczego na statki.
W Świnoujściu powstanie nowy, wielki terminal kontenerowy artykuł
Pokaż artykuł
W Świnoujściu powstanie nowy, wielki terminal kontenerowy
Szykuje się kolejna wielka inwestycja w województwie zachodniopomorskim. Finalna decyzja środowiskowa dla budowy terminala kontenerowego w Świnoujściu została podjęta, co stanowi bardzo ważny krok w rozwoju infrastruktury portowej województwa zachodniopomorskiego. Inwestycja ta umocni pozycję polskich portów na tle europejskiej i światowej konkurencji.
Kolejny odcinek S3 z unijnym dofinansowaniem. To już łącznie ponad 2,5 mld zł wsparcia w ramach FEnIKSartykuł
Pokaż artykuł
Kolejny odcinek S3 z unijnym dofinansowaniem. To już łącznie ponad 2,5 mld zł wsparcia w ramach FEnIKS
Budowa drogi ekspresowej S3 Świnoujście - Troszyn otrzymała unijne wsparcie w wysokości ponad 757 mln zł. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała siódmą umowę o wsparcie ze środków UE w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS). To równocześnie pierwsza umowa o dofinansowanie projektu w całości z Programu FEnIKS, z którego Polska otrzymała już ponad 2,5 mld zł na rozwój krajowej sieci drogowej.
W porcie Świnoujście powstanie pierwszy w Polsce i jeden z najnowocześniejszych w Europie terminali instalacyjnych dla morskich farm wiatrowychartykuł
Pokaż artykuł
W porcie Świnoujście powstanie pierwszy w Polsce i jeden z najnowocześniejszych w Europie terminali instalacyjnych dla morskich farm wiatrowych
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. oraz spółka ORLEN Neptun przedstawiły informację na temat postępów prac związanych z budową pierwszego na polskim wybrzeżu terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych. W trakcie wydarzenia omówiono także rolę portów morskich w rozwoju morskiej energetyki wiatrowej.
Baltic Hub kontynuuje inwestycje w infrastrukturę kolejową [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Baltic Hub kontynuuje inwestycje w infrastrukturę kolejową [FILM]
Baltic Hub, największy terminal kontenerowy na Morzu Bałtyckim, kontynuuje inwestycje w infrastrukturę kolejową. 15 lipca została uruchomiona czwarta suwnica RMG, która podniesie przepustowość bocznicy kolejowej do ponad 800 000 TEU rocznie.
Zakończyła się rozbudowa terminalu promowego w Świnoujściuartykuł
Pokaż artykuł
Zakończyła się rozbudowa terminalu promowego w Świnoujściu
Budimex wspólnie z inwestorem – Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście – otworzył terminal w Świnoujściu. W ramach umowy na 185,2 mln zł generalny wykonawca przebudował stanowiska promowe oraz rampy przeładunkowe. Zmodernizowano także istniejącą infrastrukturę drogową i kolejową oraz zaplecze techniczne na nabrzeżu. Prace rozpoczęły się 19 września 2019 r. i trwały 47 miesięcy.
Środki unijne w wysokości 2,8 miliarda złotych dofinansują nowy tor podejściowy w porcie w Świnoujściuartykuł
Pokaż artykuł
Środki unijne w wysokości 2,8 miliarda złotych dofinansują nowy tor podejściowy w porcie w Świnoujściu
W porcie w Świnoujściu powstanie nowy tor podejściowy – we wtorek została podpisana pre-umowa pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych a Urzędem Morskim w Szczecinie, który będzie odpowiadał za realizację tego zadania.
Budimex wkracza w kolejną fazę budowy Terminala T3 Baltic Hub w Gdańskuartykuł
Pokaż artykuł
Budimex wkracza w kolejną fazę budowy Terminala T3 Baltic Hub w Gdańsku
Nowy terminal kontenerowy T3 Baltic Hub w Gdańsku, budowany przez konsorcjum Budimex i Deme Dredging, osiągnął 60% zaawansowania prac. 5 czerwca uroczyście dokonano wmurowania kamienia węgielnego na terenie inwestycji, gdzie powstanie trzecie nabrzeże głębokowodne. To kluczowy etap budowy zwiększający możliwości przeładunkowe Baltic Hub o 1,5 mln TEU (jednostka miary odpowiadająca wymiarom kontenera używanego w transporcie) do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. Planowane zakończenie prac nad T3 to 2025 rok.
Baltic Hub Container Terminal otwiera biuro w Palio Office Park B w Gdańskuartykuł
Pokaż artykuł
Baltic Hub Container Terminal otwiera biuro w Palio Office Park B w Gdańsku
Spółka rozwijająca największy polski terminal kontenerowy zlokalizowany w Porcie Gdańskim przenosi swoją siedzibę do biurowca Palio Office Park B na terenie Stoczni Gdańskiej. Właściciel budynku, Cavatina Holding, odpowiadać będzie także za fit-out niemal 2,2 tys. mkw. powierzchni biurowej.
[Świnoujście] Terminal gazu LNGinwestycja
Pokaż inwestycję
[Świnoujście] Terminal gazu LNG
Świnoujście
Protesty Niemców nic nie dały. Można budować terminal kontenerowy w Świnoujściu artykuł
Pokaż artykuł
Protesty Niemców nic nie dały. Można budować terminal kontenerowy w Świnoujściu
Kluczowa inwestycja dla rozwoju transportu morskiego i przeładunków w Polsce – nowy, wielki terminal kontenerowy w Świnoujściu – uzyskał ostateczną decyzję środowiskową. To bardzo ważny krok w realizacji tego przedsięwzięcia, który został właśnie wykonany. Protesty Niemców, związane z realizacją tej inwestycji, też nic nie dały.
W Świnoujściu powstaje Terminal Instalacyjny morskich farm wiatrowych [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
W Świnoujściu powstaje Terminal Instalacyjny morskich farm wiatrowych [FILMY]
Trwa budowa Terminala Instalacyjnego morskich farm wiatrowych w Świnoujściu. W ciągu ostatnich miesięcy oczyszczono akwen portu, przeprowadzono niezbędne rozbiórki, przygotowano podbudowę i rozpoczęto budowę budynku warsztatowego i administracyjno-biurowego. Kontynuowane są prace nad przygotowaniem nabrzeży. Inwestycja ORLEN Neptun zostanie uruchomiona na początku 2025 r. Będzie to pierwszy tego typu terminal w Polsce i jeden z najnowocześniejszych w Europie.
W Świnoujściu planowany jest kolejny terminal. Niemcy bardzo niezadowoleni!artykuł
Pokaż artykuł
W Świnoujściu planowany jest kolejny terminal. Niemcy bardzo niezadowoleni!
W Polsce planowana jest kolejna nowa inwestycja związana z infrastrukturą przeładunkową i gospodarką morską. Grupa OT Logistics, notowana na GPW grupa specjalizująca się w usługach transportowych, spedycyjnych i logistycznych rozważa realizację nowej, wielkiej inwestycji na terenie portu w Świnoujściu.
PFR i Baltic Hub napędzają transformację energetyczną Polski na Bałtykuartykuł
Pokaż artykuł
PFR i Baltic Hub napędzają transformację energetyczną Polski na Bałtyku
Morska farma wiatrowa Baltica 2 na Bałtyku stanowi istotny element transformacji energetycznej Polski. Ten największy projekt OZE w Polsce istotnie wzmacnia bezpieczeństwo energetyczne kraju oraz rozbudowuje jego potencjał morski. Inwestycja pozwoli na produkcję zielonej energii dla około 2,4 miliona gospodarstw domowych. Fundamentalną rolę w realizacji tego przełomowego projektu odgrywa Polski Fundusz Rozwoju (PFR) dzięki inwestycji w terminal 5 (T5) w gdańskim porcie Baltic Hub.
Za 450 mln euro w Gdańsku powstaje trzeci głębokowodny terminal T3 na terenie Baltic Hub [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Za 450 mln euro w Gdańsku powstaje trzeci głębokowodny terminal T3 na terenie Baltic Hub [FILMY]
Baltic Hub (dawniej DCT Gdańsk), operator największego terminalu kontenerowego na Bałtyku, buduje trzeci głębokowodny terminal T3. Po ukończeniu w drugim kwartale 2025 r. nowy terminal będzie miał ścianę nabrzeża o długości 717 metrów i głębokości 17,5 metra. Będzie to trzecie dalekomorskie nabrzeże Baltic Hub, które może obsługiwać największe kontenerowce na świecie. Nowy terminal zapewni również 36,5 hektara dodatkowej powierzchni operacyjnej. Łącznie inwestycja jest warta 450 mln euro.
Trwają zaawansowane prace na budowie nowego terminala dla Baltic Hub w Gdańsku [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Trwają zaawansowane prace na budowie nowego terminala dla Baltic Hub w Gdańsku [FILMY]
Baltic Hub (dawniej DCT Gdańsk), operator największego terminalu kontenerowego na Bałtyku, buduje trzeci głębokowodny terminal T3. Po ukończeniu w drugim kwartale 2025 r. nowy terminal będzie miał ścianę nabrzeża o długości 717 metrów i głębokości 17,5 metra. Będzie to trzecie dalekomorskie nabrzeże Baltic Hub, które może obsługiwać największe kontenerowce na świecie. Nowy terminal zapewni również 36,5 hektara dodatkowej powierzchni operacyjnej. Łącznie inwestycja jest warta 450 mln euro.
W Gdańsku powstaje trzeci głębokowodny terminal T3 na terenie Baltic Hub [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
W Gdańsku powstaje trzeci głębokowodny terminal T3 na terenie Baltic Hub [FILMY]
Baltic Hub (dawniej DCT Gdańsk), operator największego terminalu kontenerowego na Bałtyku, buduje trzeci głębokowodny terminal T3. Po ukończeniu w drugim kwartale 2025 r. nowy terminal będzie miał ścianę nabrzeża o długości 717 metrów i głębokości 17,5 metra. Będzie to trzecie dalekomorskie nabrzeże Baltic Hub, które może obsługiwać największe kontenerowce na świecie. Nowy terminal zapewni również 36,5 hektara dodatkowej powierzchni operacyjnej. Łącznie inwestycja jest warta 450 mln euro.
W Gdańsku powstaje trzeci głębokowodny terminal T3 na terenie Baltic Hub [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
W Gdańsku powstaje trzeci głębokowodny terminal T3 na terenie Baltic Hub [FILMY]
Baltic Hub (dawniej DCT Gdańsk), operator największego terminalu kontenerowego na Bałtyku, buduje trzeci głębokowodny terminal T3. Po ukończeniu w drugim kwartale 2025 r. nowy terminal będzie miał ścianę nabrzeża o długości 717 metrów i głębokości 17,5 metra. Będzie to trzecie dalekomorskie nabrzeże Baltic Hub, które może obsługiwać największe kontenerowce na świecie. Nowy terminal zapewni również 36,5 hektara dodatkowej powierzchni operacyjnej. Łącznie inwestycja jest warta 450 mln euro.
Za 450 mln euro w Gdańsku powstaje olbrzymi głębokowodny terminal na terenie Baltic Hub [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Za 450 mln euro w Gdańsku powstaje olbrzymi głębokowodny terminal na terenie Baltic Hub [FILMY]
Baltic Hub (dawniej DCT Gdańsk), operator największego terminalu kontenerowego na Bałtyku, buduje trzeci głębokowodny terminal T3. Po ukończeniu w drugim kwartale 2025 r. nowy terminal będzie miał ścianę nabrzeża o długości 717 metrów i głębokości 17,5 metra. Będzie to trzecie dalekomorskie nabrzeże Baltic Hub, które może obsługiwać największe kontenerowce na świecie. Nowy terminal zapewni również 36,5 hektara dodatkowej powierzchni operacyjnej. Łącznie inwestycja jest warta 450 mln euro.
REKLAMA